Linnen till en bestämd ung dam

Häromdagen kom dottern hem från förskolan och deklarerade att jag skulle sy några linnen till henne. För det ska man ha under tröjan på hösten, mamma! Vi har aldrig använt linnen annat än på sommaren - men när jag var liten minns jag att vi ibland hade linne under tröjan eller koftan.
 
Så jag gjorde som hon bad mig och sydde några olika varianter.
 
 
Päroninterlock från Strömming passade utmärkt. Den vita ekologiska bomullen med hålmönster kan jag inte riktigt minnas var den kommer ifrån, den har legat länge i hyllan. Kul att den kom till användning.
 
Storleken är 104 och mönstret mitt eget.
 
Hoppas att lilltjejen blir nöjd! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0