Min lilla prinsessa ♥

Min 4-åriga dotter har alltid varit väldigt lik sina äldre bröder - viljestark, sjövild och urstark. Hon har älskat att ärva brödernas kläder med star wars och spiderman på topplistan.
 
Men nu har brodern närmast henne i ålder slutat på förskolan (de har alltid gått på samma) och börjat förskoleklass, så det innebär att för första gången är hon ensamt syskon på sin förskola.
 
Det är också ganska många tjejer i samma ålder på hennes avdelning - och det är bestämda små damer allihop! :-)
 
Rosa, glittrigt och prinsessor står mycket högt i kurs och jag tycker mig nu skönja andra tongångar från min egen lilla prinsessa.
 
Först blev hon för första gången mycket förtjust i rosa (vilket är en färg som nästan inte existerar hemma hos oss). Sedan började hela prinsesseriet...
 
Så när hon behövde några lite tjockare tröjor till hösten var hennes val självklart denna rosaröda velour.
 
Den har rynk nertill och rosett i halsringningen - och går nu under benämningen "prinsesströjan" här hemma. Det är hennes absoluta favorit för tillfället. Jag sydde också en liknande tröja i Strömmings bruna hjärtvelour, har ännu inte lyckats fånga den på bild, då den också används flitigt.
 
Mönstret är från Ottobre, ville prova nåt nyt och få lite ny inspiration.
 
Till tröjorna sydde jag också några par byxor, varav bara det ena paret fastnat på bild. Det andra paret - i laxrosa babycord! - har hon på sig... :-)
 
 
Jag ritade av ett par av hennes favoritbyxor - inga konstigheter, resår i benslut, fuskgylf och mudd med resår i midjan. Tyget är ett ekologiskt jeanstyg från Mjuka tyger och jag har gjort stickningar med jeanstråd.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0