Skolbarns-kläder

Stora killen började tvåan nu i höst - jösses vad fort det går!
 
Alla fleecetröjor och munkjackor i garderoberna är antingen för stora eller för små, så till min stora glädje ville han att jag skulle "sy nåt, mamma". :-)
 
Han fick följa med och välja tyg och valde detta orangea collegetyg från Myrins. Den petroleumblåa mudden hade jag redan - en av mina absoluta favoriter, går att kombinera med allt! Och dessutom är den ekologisk. Huvan är också fodrad med ekologisk trikå - från Jofotex om jag minns rätt.
 
Då jag var sugen på lite ny input bläddrade vi igen några Ottobre-tidningar och fastnade för den här modellen. Trots att jag gjorde den smalare så blev den ändå lite vid. Jag lade också till dragskon runt huvan.
 
 
 
Som ni ser vid stickningen på framstycket så är en ficka infälld - det var lite knöligt att få till, som alltid när man gör något första gången. Men ett snyggt och smart sätt att göra fickor på - kommer jag definitivt att använda igen.
 
Storleken är 134 - och sonen nöjd! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

söstra mi gör en liten, unik kollektion med kläder för barn att leva i. Färg, form och funktion är nyckelorden.

söstra mi tvättar alla tyger innan sömnad med tvättnötter och strävar också efter att använda ekologiska och återbrukade material.

För beställningar eller frågor – välkommen att kontakta mig på [email protected]

Tack för besöket!

RSS 2.0